Ahoj,
přibližně od 70-80 stupňů se mi rozsvítí kontrolka teploty vody motoru. Teploměr pak během jízdy ukazuje max 90 stupňů a drží konstantní teplotu (při delší jízdě z kopce klesne třeba na 80, když delší dobu stojím spustí se i ventilator), nemám pocit, že by se motor přehříval.
Nemá s tím někdo zkušenost? Jestli to může být jen nějaké teplotní čidlo/termostat? Případně kde hledat a co zkusit vyměnit...
Fiat Ducato, RV 1986, 2,4 l diesel, typ 280 Arca America
Kontrolka teploty vody motoru Ducato 280
Moderátor: peta.smolik
Kontrolka teploty vody motoru Ducato 280
- Přílohy
-
- Kontrolka.JPG (15.93 KiB) Zobrazeno 675 x
- Reklama
-
- Začátečník
- Příspěvky: 1
- Registrován: 08 srp 2025, 20:38
Re: Kontrolka teploty vody motoru Ducato 280
Ahoj prosím tě mám ten sami problém už ti někdo poradil nebo nevíš už čím to může být ? Já už vyměnil jak termostat tak čidlo a chladicí kapalinu a stejně to dělá u 80 se to rozsvítí a pak to zase shasne když to schladne . Už si nevím rady
Re: Kontrolka teploty vody motoru Ducato 280
Pánové, tohle je naprosto jednoduchá a poměrně primitivní elektrika.
V práci jsem měl Peugeot J5, což je dvojník. Tenhle problém jsem nezažil.
1) Z principu je tam buď druhé čidlo (jedno na teploměr a druhé na kontrolku). Nebo je zdvojené, jako má Felicie a novější auta.
U těchto starých aut bývá u čidla jeden drát a kostra vedená přes blok motoru. Pokud tam jsou z čidla na motoru dva, nebo víc drátů, tak je to čidlo zdvojené.
2) Nebo je tam nějaká primitivní elektronika, která u určité teploty sepne a pak drží sepnuto, než vychladne.
V každém případě je potřeba vzít nejdřív multimetr a měřit odpor mezi očkem na čidle a jehlou napíchnout kabel blízko čidla. Bude tam 0 Ohmů, nebo desetiny. Už víc desetin Ohmu je špatně. Předělat konektor na čidle. Často bývají zoxidované dráty v tom lisování a je třeba zkrátit drát o 1-2 cm a očistit ho hlavně před novým lisováním konektoru.
Když to nepomůže, tak jít od žárovičky v palubce, kam ten drát od ní vede (podle barvy izolace vodiče). Stejný problém přechodového odporu může být na druhém konci od čidla.
Pak se měří to čidlo - zjistit odpor čidla podle servisní příručky a přibližně se ta hodnota musí naměřit.
Jestli si s tímto neporadíte, tak zajeďte rovnou k autoelektrikáři.
Měnit termostat je zbytečná prevence. Nastartuju studený motor na místě a držím ruku na hadici k chladiči. Horká voda smí jít do chladiče, až když je motor na provozní teplotě a dál se zahřívá.
V práci jsem měl Peugeot J5, což je dvojník. Tenhle problém jsem nezažil.
1) Z principu je tam buď druhé čidlo (jedno na teploměr a druhé na kontrolku). Nebo je zdvojené, jako má Felicie a novější auta.
U těchto starých aut bývá u čidla jeden drát a kostra vedená přes blok motoru. Pokud tam jsou z čidla na motoru dva, nebo víc drátů, tak je to čidlo zdvojené.
2) Nebo je tam nějaká primitivní elektronika, která u určité teploty sepne a pak drží sepnuto, než vychladne.
V každém případě je potřeba vzít nejdřív multimetr a měřit odpor mezi očkem na čidle a jehlou napíchnout kabel blízko čidla. Bude tam 0 Ohmů, nebo desetiny. Už víc desetin Ohmu je špatně. Předělat konektor na čidle. Často bývají zoxidované dráty v tom lisování a je třeba zkrátit drát o 1-2 cm a očistit ho hlavně před novým lisováním konektoru.
Když to nepomůže, tak jít od žárovičky v palubce, kam ten drát od ní vede (podle barvy izolace vodiče). Stejný problém přechodového odporu může být na druhém konci od čidla.
Pak se měří to čidlo - zjistit odpor čidla podle servisní příručky a přibližně se ta hodnota musí naměřit.
Jestli si s tímto neporadíte, tak zajeďte rovnou k autoelektrikáři.
Měnit termostat je zbytečná prevence. Nastartuju studený motor na místě a držím ruku na hadici k chladiči. Horká voda smí jít do chladiče, až když je motor na provozní teplotě a dál se zahřívá.
Re: Kontrolka teploty vody motoru Ducato 280
Tyhle auta jsou prakticky nezničitelný. Hlavně pozor na jednu věc. Ten Peugeot měl rozvodový řemen. 15 let a 300 tisíc kilometrů ho nikdo neměnil a mě se utrhnul na křižovatce při volnoběhu. Potkaly se ventily, konečná.